Stäket racer mallangrupp söndagen 25:e juli
Amir
| 2010-07-24
Välkomna till en mellangrupps runda på 9-10 mil.
Ledare: Amir
Vi kan tyvärr inte erbjuda någon lugngrupp denna vecka beroende på ledarbrist.
Datum: Söndag 25:e juli
Hur : Mellangrupp c:a 28-30 km/h i rullsnitt.
Tid: 9.00 - Vi börjar med rutt och säkerhetsgenomgång som ALLA måste deltaga vid om man ska vara med på passet. Ej med på genomgång = ej med på rundan.
Var: Vi samlas på parkeringen ovanför McDonalds i Stäket, Skarprättarvägen 36-40 i Järfälla
Hur länge: Räkna med att vi är ute i drygt 3,5 timmar inkl fika
Fika: Ja, vi fikar under rundan, ta med pengar.
Utrustning: Cykel avsedd för träning på landsväg (Racer, Cross eller Hybrid), Hjälm, Slang, Pump, Dricka och något att fylla på energi med under passet. Pengar till fika.
Ta gärna med ett leende och en kompis också!
Väder: Enligt klart.se c:a 20 grader och växlande på dagen.
Du som kommer behöver inte ha cyklat så mycket i grupp förut, dock vill vi att du är tränad för att kunna klara av distans/tempo/tid. Vi hjälper till med grunderna i gruppcykling. Alla är välkomna!
Läs gärna mer på nedstående länk.
Vid eventuella frågor ring Amir på 0703-69 94 48 eller amirnazari65@yahoo.com
Välkomna!!
Medskickad länk: Stäket information
Tempo?
Emma
| 2010-07-24
Kul med en grupp som utgår från Stäket! Jag hade gärna varit med och cyklat, men är rädd att det kommer att gå för fort. Håller sig tempot på 28-30 km/h borde jag hänga med, men går det över lär jag bli avhängd... och risken finns väl att det gör det.
Kollar in i kväll igen och kollar hur snacket går.
Hej Emma!
Amir
| 2010-07-24
Och alla ni andra som är bekymrade över tempot och att det går fortare än annonserat.
Alla ni är välkomna att hänga med imorgon och blir vi tillräckligt många kan vi dela upp oss i två grupper med olika fartambitioner.
Det är möjligt att det blir fler ledare än jag eller att någon som varit med tidigare intar ledarrollen i en av grupperna.
Dubbelpost
Emma
| 2010-07-25
Dubbelpost - får se om jag dyker upp imorgon, vore ju skoj att cykla...
Inget vidare väder
Amir
| 2010-07-25
Emma (hon som var tveksam att vara med, se tråden härovan) var den enda som dök upp imorse. Inte så konstigt med tanke på regnet imorse.
Vi beslöt att ställa in träningen och cykla hem igen. Men på väg hem slog det mig att cykeln var redan smutsig och jag själv genomblött, så jag genomförde rundan på egen hand.
Inte direkt behagligt och uppiggande att cykla 12 mil i regn och mesta dels motvind, men efteråt kändes ändå rätt så bra.
Hoppas på bättre väder och fler deltagare nästa söndag.
tråkigt
christophe (med den röda ridley)
| 2010-07-25
tråkigt, jag hade tänkt delta men jag cyklade 9 mil i lördags i regnet och blåsten och insåg i morse att det skulle bli samma sak :-(
tack för i tordags förresten, det var en trevlig tur!
Missade denna...
Pawel J
| 2010-07-26
härligt initiativ Amir :) ... får jag permis så kommer jag till nästa pass.