Grattis Peter
Lasse d.y.
| 2010-03-08
Grattis Peter Wattvil till en kämpainsats hela vintern och ett starkt lopp i fäders spår.
Medskickad länk: resultat
Grattis Peter!
Guy
| 2010-03-08
Nu har du fint slipat formen och du blir vass på cykelvägar denna säsong.Vi ses.Guy
Startled
Vasaloppsveteranen
| 2010-03-08
Starkt jobbat, 06:35 är en imponerande tid. Peter verkar dock ha startat i ett startled lite för långt fram, han tappade 1000 placeringar mellan start och mål.
Felvallat
PW
| 2010-03-08
Ja då har man klarat av sitt första Vasalopp. Tyvärr kan jag inte skylla på ngn för dålig vallning eftersom jag vallade själv och vallade bort mig totalt. Hade årets sämsta glid och hade ingen möjlighet att följa med på myrarna och utför passaerade åkare i alla spår. Efter två mil av försök gav jag upp alla tankar på placering eller tid och bet ihop för att komma till Mora. Annars fungerade kroppen bra och en tid under 6 h hade varit "ganska" lugnt med ett par OK skidor.
Så startledet var det rätta vill jag påstå.
Dock var min ambition detta premiärlopp att fixa allt själv, från träning till vallning (dock med lite assistans från Gillberg). Vi får väl se om det blir ett försök på att nå 5.30 till 2011!!!!
Den långa versionen...
PW
| 2010-03-09
...finns att läsa på skidsport.com.
Medskickad länk: Nybörjarbloggen
Den långa versionen.
Stig Lundgren
| 2010-03-10
En härlig berättelse du ger på Skidsport.com!