Låna/hyra/köpa transportväska
Bertil Orrby
| 2010-02-19
2 mars flyger jag till Italien (Bologna). Jag tänkte ta med mig min racerhoj och lämna kvar den hos släktingarna där nere. Härlig tanke att alltid ha tillgång till racern när jag är där.
För att få dit den behöver jag en väska för cykeln (så den överlever resan).
Har du en sådan som jag kan få låna en vecka -mot betalning förståss - hör av dig till mig.
Jag bor i Hässelby, är 59 år och lovar att vårda väskan och naturligtvis ersätta eventuella skador!
Bertil Orrby
070-58 99 218
08-506 28 218 (arbete)
Eller vill du sälja en väska till mig så har jag inget emot det. Hör av dig!
cykelkartong
fredrikw
| 2010-02-19
Om du bara ska transportera cykeln enkel resa så verkar det enklaste (och definitivt billigaste) att gå till en cykelbutik och be om en cykelkartong istället. Jag har rest flera år med cykelkartong, och det har funkat utan problem. De är riktigt stadiga och hållbara, så det har inte känts oroligt att skicka cykeln på det viset. Cannondale-kartonger (som finns bla på Cykloteket) är stora och rymliga, där packar man enkelt ner en cykel plus lite mer om man vill.
En annan fördel med kartong är att den inte väger så mycket, om man är orolig för att överskrida maxvikten som många flygbolag har för cyklar.
Hyra cykelväska
Thomas K
| 2010-02-25
Hej, Jag såg ditt inlägg och jag var på TCM i Tyresö igår (Johan) och dom hyr ut cykelväska. Kommer inte ihåg märket men den var av modell bättre. 08-7988452
Hyra cykelväska
Thomas K
| 2010-02-25
Hej, Jag såg ditt inlägg och jag var på TCM i Tyresö igår (Johan) och dom hyr ut cykelväska. Kommer inte ihåg märket men den var av modell bättre. 08-7988452
när kommer du tillbaka?
rocknrollsimon
| 2010-02-27
Ska iväg om två veckor, men innan dess blockarerar den bara hallen.
Tack - det löste sig
Bertil
| 2010-02-28
Tack alla som kom med förslag och erbjöd sig.
Jag fastnade för han som hade en väska över och gav mig den. Så snart kommer jag att ha en att låna ut!
Härligt att vara med i en cykelklubb!